آدمی از قعر دوران...

وب نوشته های علیرضا ملوندی

آدمی از قعر دوران...

وب نوشته های علیرضا ملوندی

آدمی از قعر دوران...
طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۸۷ ثبت شده است


در ذیل بخشی از بیانیه نهضت آزادی ایران را به مناسبت انتخاب مرحوم مهندس بازرگان به سمت نخست وزیری دولت موقت بدون هیچ داوری می آوریم،قضاوت بر عهده شما باشد.

«اکنون که رهبر بزرگ و زعیم عالیقدر امام خمینی بنابه حق شرعی و قانونی خویش در این موقعیت حساس و تعیین کننده و تاریخی جناب آقای مهدی بازرگان را بدون در نظر گرفتن وابستگی حزبی به ریاست دولت موقت انقلابی شرعی و قانونی برگزیده اند...از آنجا که به فرمان آیه شریفه«اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم»اطاعت از این امر را وظیفه شرعی و عقیدتی خود به شمار می آوریم و از آنجا که بر طبق اصول والای اسلام و به خصوص مذهب شیعه،مرجعیت عالی از آن به نیابت از امام،حق عزل و نصب را دارد،وظیفه خود می دانیم که به برادر ارجمند جناب آقای مهندس بازرگان اطمینان دهیم که هرچه بیشتر در جهت رسالت مکتبی و تشکیلاتی که نهضت آزادی ایران بر دوش دارد، بر تلاشهای خود بیفزاییم.»

منبع:اسناد نهضت آزادی،ج ۱۱، ص۷۱

علی رضا
۲۶ شهریور ۸۷ ، ۰۹:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ نظر

این روزها با پخش سریال یوسف پیامبر (ع) انتقادات به آن نیز افزایش یافتهاست و هر از چند گاهی شاهد نقدهای تند و تیزی نسبت به آن هستیم در این نوشته قصد ندارم نقاط ضعف این سریال را نادیده بگیرم  و یا به دفاع از آن بپردازم چرا که حقیر نیز به آن انتقاد دارم اما سخنم مساله دیگری است که عرض می کنم.

باید اذعان کرد که این سریال ضعف هایی  دارد اما آیا این دلیل می شود که این همه به آن و کارگردانش حمله کنیم؟عرضم این است ما که مدافعان انقلابیم چرا با دستان خود به تخریب هم سنگرانمان می پردازیم؟مگر در سینمای کشور ما چند نفر مانند فرج الله سلحشور داریم که پابند به نظام باشند؟

بنده با توجه به شناختی که از سلحشور و خانواده اش دارم حاضرم شهادت بدهم که وی از وفاداران به این انقلاب است،حالا چرا باید یک وفادار به انقلاب را به خاطر برخی ضعفهای یک اثرش تخریب کنیم؟دوستان بزرگوار ما در جریان هستند که اگر سلحشور کاری نسازد (با همه نقصهایش)باید منتظر دیدن «ساعت شنی» بر صفحه تلویزیون باشیم!

آیا واقعاًً «یوسف پیامبر» از سریال مبتذل ساعت شنی هم ضعیف تر است؟چرا فریاد وا اسلاما سر داده ایم؟سلحشور با استناد به آیات و روایات (هر چند آنها را شاذ بدانیم) این اثر را ساخته است اما سریال های دیگر سیما با استناد به چه ساخته می شود؟

نهایت ثمره تخریب سلحشور(با توجه به تعریفی که مقام معظم رهبری از تخریب و انتقاد داده اند)این است که پخش این سریال متوقف و سلحشور دیگر نزدیک سینما نشود!خب چه نتتیجه ای گرفته ایم؟واضح است اگر هر چند سال یک بار اسم خدا، اسلام، امام و ... در رسانه های بصری بوسیله کارهای افرادی چون سلحشور برده میشددیگر اینگونه نخواهد بود و مفتخر می شویم که سراسر عمر خود را با آثار فاخر(!)افرادی چون کیارستمی، میلانی، جیرانی و...طی کنیم و مدام گلایه نماییم که چرا سینمای ما فاسد است؟!

خب حضرات دوستان!ما مانع اصلاح سینما می شویم ،تا سلحشور ، طالبی ، ملاقلی پور و...فیلمی ساخته اند ما فریاد برآوردیم که در فلان سکانس فلان بازیگر در حال نماز تفخیم حرف«قاف» را رعایت نکرد!!

حتماًباید افراد سالمی همچون ملاقلی پور از این دنیا بروند تا ما دست از سر آنان برداریم و به ستایششان بپردازیم و تازه بگوییم که بله!آن مرحوم چه آثار خوبی ساخت و او از سینماگران متعهد بود!!

نمی دانم چه زمانی به خود می آییم که بدانیم عرصه هنر ما مملو از فاسدانی چون محمدرضا.ش است که آنرا در قبضه خویش درآوره اند و «سلحشورها»در این میدان در حال جهادند و این را نیز باور کنیم مجاهد در صحنه نبرد را اگر خطای تاکتیکی هم مرتکب شود تیرباران نمی کنند!

علی رضا
۲۵ شهریور ۸۷ ، ۱۱:۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ نظر
امام خمینی(ره): ((تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام.))

۱- جنگ بر مسلمانان سخت شده،اکثر سست ایمانان پیامبر را تنها گذاشته اند اما او در کنار مرادش شمشیر می زند.زبیر ،سیف الاسلام است.

۲- مبارزات علیه رژیم طاغوت اوج گرفته،ایستادن در برابر شاه سخت است،به زندان می رود،شکنجه می شود اما برای تشکیل حکومت اسلامی صبر می کند.

۳- پیامبر گفت:((الی رفیق الاعلی))،باورش سخت می نماید،محمد(ص) رفت.گفته بود:((علی(ع) شایستگی جانشینی مرا دارد))،حالا باید علی(ع) جانشینش شود،اما خدعه در می گیرد،برخی منافقین قصد انحراف خلافت را دارند،باز هم زبیر سیف الاسلام از حق دفاع می کند و حتی در مقابل گرگ صفتان شمشیر می کشد؛اما افسوس((لقد تقمصها فلان...))

۴- روح خدا به خدا پیوست.آری کلمه محبوب قرن رفت.مجلس خبرگان برای جانشینش جلسه تشکیل می دهد.آیا اتفاق صدر اسلام تکرار می شود و نهضت به انحراف می رود.نه!شخصی در آن جمع خاطره ای از پیر مراد نقل می کند،آن عزیز گفته بود:((علی شایستگی جانشینی مرا دارد))،تاریخ تکرار نشد.

۵- دنیا شمشیر اسلام را در غلاف نمود.کنیزان،غلامان،قصرها،...حالا زبیر بن عوام از اشراف بزرگ حکومت اسلام است.می گوید:((قل من حرم زینت الله علیکم...))

۶- پاساژ سعدی،مستغلات کرج،۲۰ قطعه زمین قم،زندگی افسانه ای،...می گوید:((قل من حرم زینت الله علیکم..))

۷- علی(ع) که به خلافت رسیدمنکر خلافتش شدو گفت تو خلیفه نیستی!باید اهل شورا نفری را به جای تو انتخاب کنند.جمل به راه افتاد و او از سران شد.

۸- گفت:((...برای اداره حکومت نمی توان به فتوای یک نفر خواه هر فردی باشد عمل کنیم.باید شورایی در کشور باشد که مسائل اساسی جامعه را بررسی کند تا نفرات این شورا پشتیبان این قوانین باشند.))

۹- وقتی زبیر کشته شد علی گریست اما گفت:((القاتل و المقتول کلاهما فی النار))

۱۰- اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً!

علی رضا
۲۳ شهریور ۸۷ ، ۱۰:۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۶ نظر
من شیخ علی سلطان ـ یک اغفال شده - هستم،یک متحجر که تحت تاثیر القائات پوپولیستی قرار گرفت و نا خواسته بسیجی درباری شد! عکس من قبل از روشنفکر شدنم!

خدا از من بگذرد،چقد در مقابل فضای باز و جامعه مدنی ایستادگی نمودم!قدر نهضت و بر و بچ آنرا نمی دانستم،می پنداشتم آنان با ایالات متحده مغازله می نمایند و در ایران.....

ساده بودم،این بسیجی های درباری به من می گفتند که ۳۱ مرداد ۱۳۵۸ مهندس بازرگان،ابراهیم یزدی و امیر انتظام ۲ ساعت جلسه سری با بیدن کوپف نماینده سیا در تهران داشتند من ساده دل هم باورم می گشت!به این حقیر می گفتند مهندس بازرگان حداقل ۳ مرتبه در خرداد و تیر ۵۷ با جان استمپل(افسر اطلاعاتی سیا)ملاقات داشته است من بیچاره هم باور می نمودم،آن دیکتاتورها به من می گفتند.....

اما نه!وقتی یکی از وبلاگ های پر محتوا و علمی آنان را دیدم فهمیدم که چقدر از تمدن به دورم ،متحول گردیدم با خویشتن نجوا کردم که ای بیچاره روی انابه به درگاه خداوندی آر از اینهمه اشتباه و چنین نیز کردم.

گفتم :آخر تحمل افکار مخالف و رفتار متمدنانه را از آنان بیاموزبرای مثال نیم نگاهی به ۱۸ تا ۲۲ تیر ۷۸ بیانداز و بنگر که چگونه در کمال آرامش و وقار و رعایت تمدن به مصاف این نظام پوسیده رفتند!؟

آزادگی را از دکتر مصدق کبیر بیاموز،اصلاً تا به حال دیده ای که این ابر مرد دست بوس همسر محمد رضا پهلوی دیکتاتور بشود؟عدم دست بوسی مصدق کبیر از ثریا اسفندیاری زن محمد رضا پهلوی!!!!

آیا دیده ای که خود را مرهون و مدیون اعلیحضرت شاهنشاه آریا مهر بخواند؟

اصلاً قانون امنیت اجتماعی ایشان را دیده ای که در آن تمام حقوق شهروندی لحاظ شده است؟

آیا فداکاری های آن عزیز را در ماجرای ۳۰ تیر می دانی؟

لعنت به این دروغ گویان!تا به کی تهمت به این مفاخر جامعه ایرانی؟!

بنده از وقتی به نظریه ارزشمند و منطقی «آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه!!» رسیدم فهمیدم که باید از دست ریش خلاص شد و به آزادی اندیشه رسید و چنین نیز کردم!تصویر من پس از انتلکتوئل(روشنفکر) شدنم!

درود بر مصدق!درود بر بازرگان!درود بر سحابی!سلام بر امیر انتظام!درود بر جان لاک!درود بر منتسکیو!درود بر شیرین شیرینا!درود بر...

زنده باد مخالف من!(البته غیر از بسیجیان خشونت طلب و مدافعان ولایت فقیه و....!!!!!)

(لحن نوشته بخاطر زیادی منورالفکر شدن این حقیر چنین گشته است!)

علی رضا
۱۹ شهریور ۸۷ ، ۱۱:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ نظر
داشت کشتی می ساخت ،می گفت:«عذاب خدا در راه است، به خدا ایمان بیاورید»برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می خواستند بیندازندش داخل آتش اما باز هم می گفت این سنگها و جوبها خدا نیستند برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گف:«اسلام بیاورید تا رستگار شوید»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت :«فدک حق من است با احادیث جعلی نمی توانید آنرا از من بگیرید»،سیلی خورد،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«سربازان من در گهواره اند»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«جنگ جنگ تا رفع فتنه از کل جهان!»برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«صدای خرد شدن استخوانهای ماکسیسم را در موزه تاریخ می شنوم»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«راه قدس از کربلا می گذرد»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«جامعه اسلامی جامعه ای نیست که در آن فقر،فساد و تبعیض باشد»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«دشمن در حال تهاجم فرهنگی و هجوم خاموش است»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«صدای فرو ریختن بنیانهای فرهنگی جامعه وقتی به گوش می رسد که کار از کار گذشته است»،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

سر راهش خانمی بود،مرد بیچاره نمی دانست دورا نجامعه مدنی است و همه شهروندند،نه خواهر و برادر،گفت:«خواهرم می خواستم رد شوم.»دختر با تعجب نگاه کرد و با تمسخر خندید.

می گفت :«آلبوم جدید.....را شنیدی؟» گفت:«نه! چون غناست گوش نمی کنم» ،با تعجب نگاه کرد و با تمسخر خندید.

می گفت :«در دانشگاهتان جند تا دوست ..... داری؟! »،گفت :«هیچی،خلاف شرع است»، با تعجب نگاه کرد و با تمسخر خندید.

در کلاس دانشگاهشان ،وقتی می خواست اسم رهبری را ببرد گفت:«حضرت آقا!» برخی با تعجب نگاه کردند برخی با تمسخر خندیدند.

در اتوبوس گفت:«برای شادی روح شهدا صلوات!»برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

در انتخابات نهم هیچ جناحی پشتیبانش نبود،می گفت:«پشتیبانم مردمند» ،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«باید با زیاده خواهی برخی آقایان و آقازادگان مبارزه کرد» ،برخی با تعجب نگاه می کردند برخی با تمسخر می خندیدند.

می گفت:«انا بقیه الله»،انتقام سیلی زهرا را گرفت ،خلافت به جایگاهش باز گشت،فتنه از کل جهان رخت بربست،از کربلا گذشت و به قدس رسید،اسرائیل از صفحه روزگار محو شد،....

برخی با تعجب نگاه می کردند و .......

این بار بسیجیان سراسر تاریخ بودند که با خوشحالی می خندیدند.

اللهم عجل لولیک الفرج

علی رضا
۱۸ شهریور ۸۷ ، ۱۰:۵۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ نظر