آدمی از قعر دوران...

وب نوشته های علیرضا ملوندی

آدمی از قعر دوران...

وب نوشته های علیرضا ملوندی

آدمی از قعر دوران...
طبقه بندی موضوعی

سؤال: آیا براى فرد مسلمان جایز است دست دیگران را ببوسد یا به علامت تعظیم خم شود، البته خم شدن براى احترام و ابراز علاقه باشد، نه مثل تعظیم در مقابل عظمت خداوند؟
جواب: بوسیدن دست دیگران و خم شدن به نشانه تعظیم، بدون دلیل و جواز شرعى، کار درستى نیست، مگر در مورد پیامبر(ص) و اولیاى دین و علماى بزرگ.
امام صادق(ع) فرمود: «سر و دست کسى بوسیده نمى‏شود مگر رسول خدا(ص) و یا کسى که از او رسول گرامى اسلام اراده شود» (1) یعنى مى‏توان دست فرزندان پیامبر و علما و پیشوایان دین را به عنوان پیامبر و احترام به او بوسید.
از جمله آداب معاشرت که دین اسلام روى آن تأکید بسیارى کرده، مصافحه (دست دادن)، معانقه (یکدیگر را در آغوش کشیدن) و خم شدن در حدّ معقول است که به درجه تعظیم نرسد. شهید (ره) (یکى از علماى بزرگ قرون گذشته) فرمود: «جایز است بزرگداشت مؤمن به آن چه مقتضاى حال و زمان است، اگر چه سابقه‏اى نزد پیشینیان نداشته باشد، به خاطر دلالت عمومات (آیه و روایات)
خداونددر قرآن کریم فرموده است :
« ذلک و من یعظّم شعائر الله فانها من تقوى القلوب؛ آرى کسانى که شعایر خدا را بزرگ مى‏شمارند کارشان نشان پرهیزکارى دلهایشان باشد»(2)
نیز به فرموده پیامبر که: «کینه و حسد نورزید؛ پشت به هم نکنید؛ ارتباط را قطع نکنید و بندگان خدا باشید، در حالى که برادر هستید». به همین مناسبت جایز است ایستادن به عنوان احترام و خم شدن به مقدار لازم در مقابل مؤمن و مانند آن (3).
اگر کسى براى ورود مؤمنى از جایش برخیزد و در مقابل او کمى به عنوان احترام و تعظیم خم شود، ایرادى ندارد، به شرط آن که بدعتى نباشد و یا با نص صریح و سنت رویارویى نداشته باشد.
برخی از مراجع مى‏فرمایند: «بوسیدن دست پیامبر و اولیاى دین و نیز استاد فقه اشکالى ندارد»(4)، چون از آن براى تعظیم شعائر خدا استفاده مى‏شود».
پى‏نوشت‏ها:
1 - بحارالانوار، ج 73، ص 37، ح 35.
2 - حج (22) آیه 32.
3 - بحارالانوار، ج 73، ص 38.
4 - آیت الله مکارم شیرازى، استفتاءات جدید، ج 1.

لینک این مطلب در سایت اصلی

۸۷/۰۷/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی رضا

نظرات  (۳۲)

۱۱ مهر ۸۷ ، ۱۱:۴۹ رضا-روشنفکر نمای فریب خورده-
دست بوسیدن از پیامبر و پدر و مادر یک چیز هست. و بوسیدن یک فردی که دانشی در مورد یک علم دارد یک چیز...همون پیامبر مگه اجازه می داد افرادی 24 ساعت دستش رو ببوسند؟؟؟اتفاقا ما که شنیدیم دست کارگر رو ...
باشه شما ببوس...ما کاری نداریم.
پاسخ:
شیخ علی سلطان: نازی، نازی ،گریه نکن گول خورده من......
بوسیدن دست پدر و مادر و استاد نه تنها شرک نیست بلکه عین توحیده و واجب
۱۱ مهر ۸۷ ، ۱۲:۲۴ رضا-روشنفکر نمای فریب خورده-
اولا نگرفتی چی گفتم.اینکه پیامبر اون کار کرد نشون دهنده ی این نیست که من از خودم دین در کردم برادر...خود همت قضاوت کنه.
آقا آیا ما نباید دست افرادی را ببوسیم که لایق بوسیدن باشند.
در ضمن به رسم ادب آیا نباید طرف تلاش کنه که یخورده دستش رو بکشه عقب؟
البته ما پیامبر و پدر مادر رو شنیده بودیم.ولی استاد رو نمی دونم.
آقای واجب شما خودت دست کدوم یکی از معلم های 12 سال درس خواندت رو بوسیدی؟؟؟راستش رو بگو...
پاسخ:
در جواب اون سوالتم چون پرسیدی میگم:همین عیدی دست یکی از استادامو بوسیدم
۱۱ مهر ۸۷ ، ۱۲:۳۷ رضا-روشنفکر نمای فریب خورده-
شما تا تمام دانشکده ی علوم قرآنی تون رو بر علیه ما بسیج نکنی مثل اینکه دست بردار نیستی...درسته؟؟؟
شما اگه می خواهی دست بوسی کنی...ما نمی گذاریم شما ببوسی.
بالاخره من اگه با استاد خامنه ای تفاوت نداشتم که به درد ... می خوردم.
برید دست کسایی رو ببوسید که دستشون رو بجای عقب کشیدن بیشتر دراز می کنند...آره برادر...
شیخ علی سلطان:ببین گریه نکن
در ضمن من این لیاقت رو نداشتم که دست آقا رو ببوسم که اگه داشتم وضعم این نبود ،اون استاد اسمش استاد فریدونی بود
اولا که من دانشجوی اون دانشگاه نیستم(لیاقتش رو ندارم)

دوم یک خاطره جالب از استاد قرائتی(حفظه الله):
جایی نشسته بودم با کسی صبحت میکردم و اصلا حواسم نبود که یکدفعه یکی دستم رو بوسید
بعد آقایی اومد پیشم و گفت آقا خجالت نمی کشی و... و از خدا خجالت بکش و استغفار کن
گفتم چی شده
گفت تو مگه کی هستی که دستت رو دراز میکنی مردم ببوسن
گفتم ببخشید متوجه نبودم از خدا هم عذر میخوام
چند لحظه بعد کس دیگه ای به زور سعی کرد دستم رو ببوسه و من هم اجازه ندادم
دوباره یکی دیگه پیدا شد و گفت آقا خجالت نمی کشی و... و از خدا خجالت بکش و استغفار کن
گفتم چی شده
گفت برای چی دل بنده خدا رو شکستی مگه چی میشد اجازه بدی دستت رو ببوسه
گفتم ولم کنید خفم کردین
پاسخ:
شیخ علی سلطان:حاجی ما لیاقت نداریم که هم دانشگاهی شما باشیم...
راستی من همیشه دست بوس استادهام هستم
معلم هایی هم اگر باشند که در حد دست بوسی هم نباشند همیشه مورد احترامم هستند
حتی در ورزش هم از نظر احترام گذاشتن همیشه اول بوده ام(جهت ریا)
پاسخ:
شیخ علی سلطان:عیب نداره تو هم ریا کن!!!
راستی گفتی "با سه تا مطلب جدید آپم!!!"
ولی بهتر بود میگفتی "با جدید آپم!!!"
راستی تا یک ربع دیگه نیستم باید برم به نماز جماعت برسم(باز هم جهت ریا)
پاسخ:
شیخ علی سلطان:التماس دعا!!
سلام آشیخ
هر سه تا پستت از دل بود
چرا احمدی نژادیست شدم؟
خدا وکیلی من هم این موارد رو دیدم که خراب دکتر شدم
بابا با یک یقین حرف هاش رو می زنه
اصلا" فیلم در نمی یاره
اصلا" این رو به قول خودت ما بچه های پایین زود می فهمییم کی فیلم در می یاره ،کی می خواهد ما رو اسکول کنه ، یا کی واقعا خودشه
دکتر خودشه مثل ما !
بر فرض آیت الله هم بشوی نفس تو هم آیت الله می شود!
این یکی که خیلی باحال بود
استفاده کردم حسابی
مشکل خیلی هاست این بیماری بالا
اما مطلب سوم که بین علما اختلاف هستش
من خودم هم با این موضوع مشکل داشتم البته به جز آقا و امام
تف به ریا ما یک بار دست آقا رو بوسیدیم
فاطمیه سال 83
یک حالی داد
یک بار هم دست بابام رو بوسیدم
عید نوروز سر سفره هفت سین
یک حس باحال و خوشمزه داشتش
با یک استرس خوشمزه و دوست داشتنی
هنوز تا حالا دوباره نصیبم نشده
چی کار کنیم که پسریم و حتی زیاد هم نمی شه ببوسیمش
چی بشه یک مسافرت راه دور بخوره به پستمون مثل مشهد که بتونیم یک فیضی ببریم
خوش به حال دختر ها که دردونه بابا هستش
ما بخواهییم ببوسیم می گن بچه ننه
تف به تو ای حیا
این هم از عدم رعایت عدالت در بین دختر و پسر
که کلی ضرر داریم میدیم از این قضیه
ولی خوب ما بزرگ زیاد داریم تو کشورمون
به نظر من علمای ما رعایت می کنن این مسائل رو ( کشیدن دستشون موقع عرض ادب ) مخصوصا" به خاطر وجود جوون هایی مثل من و رضا فریب خورده ( البته شاید آقا رضا این مدلی نباشه ولی از نوشته هاش این بو ها می یاد ) که با کوچیکترین شبهه ای کل اعتقادمون و کل مکتب و کل آخوند ها و کل ملت و کل نظام رو می بریم زیر سوال
مثلا" من یکی از رفیق ها م پا ثابت شیخ حسین انصاریان بود
ولی وقتی دید که مردم دستش رو بوسیدن یک مقدار از جلسه بعد حرف های شیخ رو بالای منبر با تردید قبول می کرد
ولی من الان یاد گرفتم که بوسیدن دست کسی که رسول گرامی اسلام از آن اراده شود مشکل نداره
ممنون به خاطر آموزش های اخلاقیت
یا علی
موقع نماز ما رو هم دعا کن
راستی آشیخ اون آدرسی رو که گفتی سرزدم
تعطیلن این ها بابا مخشون هم ایراد داره
ولی یه لحظه کلی حال کردم
چهار تا زبان زنده دنیا رو بلدیم تکلم کنیم و حالیمون می شه
آخه یکی نیست بگه سیرابی ما کلی از علمامون مثل همین شهید مطهری خودمون که نزدیکترین هست به دوره ما خیلی از واژه های کتاب هاش عربی هست
ما که نمی گیم همه در حد تیم ملی زبان عربی باید بلند باشن
ولی در حد زمین خاکی محل لازمه تا بتونی لا اقل نوشته های این کتاب ها رو بفهمیم
به این آدرس سر بزن
http://zanjireha.blogfa.com/post-131.aspx
بعد از دیدن این ها کلی مشتاق شدم تا دست همه مردهای ایران زمین و مسلمان خودمون رو ببوسم نمی دونم آقا رضا هم بعد از دیدن این عکس ها مشتاق می شه یانه ؟؟؟؟
به این جا هم برو
http://www.cloob.com/profile/memoirs/one/username/miladmariya/memid/39459
تا خیلی مشتاق تر همه فریاد بزنن مسلمان هستیم و از اون بالاتر شیعه اثنی عشری
خوبه آدم چیز فهم باشه مثل انیشتین
به آقا رضا هم بگو سر بزنه
این هم سر بزن عجب جیگریه فقط بالای 18 ساله ها سر بزنن

http://www.cloob.com/profile/memoirs/one/username/miladmariya/memid/39458
همگی به استثنای رضا گفتین یا تایید کردین دستبوسیه پدر مادر معلم واجبه.اما نگفتین که کسایی رو که شما دستاشونو میبوسین جزو کدوم از سه تای فوق الذکر هستند
پاسخ:
من که اون سه تا رو نگفتم خود مطلبو بخونین میبینی که منظور کسیه که ازش پیامبر اراده بشه
آقا وحید گفتیم چندبار هم گفتیم
سلام
وقتی بانیان فساد و بیزار کنندکان خلایق از دین خدا را علماء دین و سمبلهای پیامبر و ائمه می گیرید تا بوسیدن دست آنانرا با حدیث کاذبی توجیه کنید، چیزی ندارم بگویم جز: لکم دینکم ولی الدین
سلام
با مطلب " داستان یک رئیس جمهور " به روزم.
سلام رفیق
اولا اون قالب قابل شما رو نداره! دعا کنید محتوا هم قشنگ بشه.
ثانیا بابا ایول! با این سرعت که پیش می ری بعید میدونم کسی به گرد راهت برسه (سه تا سه تا مطلب میذاری!)
ثالثا ما هم اگه خدا قبول کنه احمدی نژادیست هستیم! به هزار و چند دلیل که شما اون چند تاش رو گفتی!
رابعا به قول علامه حسن زاده (با اندکی خطای احتمالی):
صبا گو آن امیر کاروان را/مراعاتی کند این ناتوان را
که ره تنگ است و تاریک است و باریک/ به دوشم می کشم بار گران را
در مورد استاد داشتن می فرمودند که اوضاع اینجوریه برادر. بدون استاد نمیشه!
خامسا وقتی بوسیدن دست عالم مستحب باشه دلیلی نداره اون عالم مردم رو از کاری مستحبی باز بداره.

آخرا (!) هنوز نتونستم اون شعر رو جوری بخونم که وزنش درست در بیاد!
راستی اون وبلگ رو دیدم
آخرین مطلبش دیگه آخر زنگ تفریحه!!
۱۲ مهر ۸۷ ، ۱۶:۲۶ روشنفکرنمای فریب خورده
دارن خوردن تیم تون رو نگاه می کنم.
نظرمو خصوصی براتون فرستادم مثل اینکه نخوندید تند رفتم به خواهر ومادر خودتونم اینجوری گفته بودن اینجوری توجیه میکردن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ما باکسی لج نیستیم فعلا که عالم وادم با ما در افتادن سنشو نمی دونستم اما حالا که فهمیدم بچه که زدن نداره کودنی کرده البته تنها به من نهگفته راجع به 2 تا دختر این چرت وپرت ها رو بلغور کرده از قدیم گفتن:به دهن سگ دریا نجس نمیشه.........................ایشونم فکر کردن ما مثل دخترای قماش خودشونیم که هدفوسیله رو توجیه میکنه مثل هم مسلکهای خودشون برای رسیدن به هدف متوسل به 1750 رقم ارایش ..........................کافر همه را به کیش خودپندارد این کوچولو 3 سال از من کوچکتره تو وبلاگ مورد اشاره گفته من تا حالا تا این سن با هیچ دختری نگشتم(نه تورو خدا با 18 سال سن ) البته نشون داد با این کارش که همچین سروگوشش میجونبه اب پیدا نمیکنه وگرنه شنا گر ماهریه منم خواهرانه به شما عرض میکنم با اینجور افراد ارتباط برقرار نکنین چوناز روشنفکری فقط موس موس کردن دنبال دخترای مردمو یاد گرفتن وبا کمال وقاحت وبیشرمی از اون به عنوان جوک یاد میکنن...............................هیچکس به سگهای وحشی حمله نمی کند اما سگهای ارام روبالگدمیزنن زندگی بازی سگاست حکایت ملت ماست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رو اوردی به احمدی نژاد داری بزرگ میشی راستی اسم اون روحانی هاشمی رفسنجانیه اسمشم میگفتی نکنه ازکارگزاران ترسیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما شاید البته قبلا اختلاف سلیقه داشتیم اما الان باوجود بعضی ها عقیده دارم باید متحد شیم
۱۲ مهر ۸۷ ، ۲۰:۱۲ روشنفکرنمای فریب خورده
من با رفیقام در مورد هرکسی هرجور بخواهیم قضاوت می کنیم.
شما اگر مشکل داشتید می توانستید تو وبلاگ پدرام نیایید.
چه لزومی داره آدم به وبلاگ کسایی بره که 180 درجه در تمام زمینه ها باهاشون مخالفت داره...این هم که می بینید من به شیخ علی سر میزنم بخاطر برخی اشتراکات جزئی هست.در ضمن بنده به هیچ وجه نه سرم می جنبه و دنبال توهمات ساختگی شما هستم.
۱۲ مهر ۸۷ ، ۲۳:۱۷ روشنفکرنمای فریب خورده
تا اینجایی که من دیدم...اولا شما هرگز میل نگذاشتی که ما ببینیم.
دوما تا اونجایی که من دیدم وقتی من اون حرف رو زدن پدرام 12 شکلک خنده گذاشت و بعدش هم protester , سیهل و پدرام همگی به نفع من جواب شما رو دادند...خواستی برگرد نگاه کن.اگر هم پوزش طلبی کرده خوب میل شخصی اش بوده و هست.هرچند من بعید می دونم.شاید طبق معمول مثل احمدی نژاد دروغ می گید.زیرا احمدی نژآد هم در نیویورک گفت که در ایران حکومت حق مردم هست.در صورتی که بر طبق قانون اساسی و تمام کتب ولایی،حکومت ایران در دست و حق خداست و نماینده ی خدا نیمه شارعی به نام ولی فقیه هست.در ضمن مبارز تو وبلاگ من نظر میده که من جوابش رو می دهم.
نمونه اش جوابیه ای که بهم در مورد چند مبحث قبلی داد.
حداقل یه تار موی همون آدمی که من کم منطق میدونمش شرف داره به شما که با فحاشی و تهمت و دروغ و شکلک در آوردن حرفای مودبانه تون رو می زنید.
۱۲ مهر ۸۷ ، ۲۳:۳۳ روشنفکرنمای فریب خورده
در ضمن موس موس کردن پشت ناموس مردم رو بگذارید اینطور خلاصه کنم تا همه بفهمند.آقایون عزیز...این خانمی که می بینید.در وبلاگ جامعه ی باز پدرام به آدرس
opensociety.blogfa.com در یک پست پدرام گفت اسرائیل جنایتکار هم نسبت به مردمش پاسخگوست و در صورت خطا،رئیس هاش مجبور به استعفا هستند.
این خانم در جواب این پست به همراه 3 یا 4 خانم دیگر شروع به فحاشی و تهمت زدند.از جمله صهیونیست بودن و غربزدگی و از این جور فحش های دهه هفتادی که بسیجی های الان هم اون رو دموده می دونند.من گفتم پدرام خان...جواب این ها رو نده...این ها منطق نمی فهمند.شوخی هم با پدرام کردم و گفتم اینها مثل فریده تو بزنگاه از همه جا موندند.بگذار به حال خودشون باشند.پدرام هم 12 -13 تا شکلک خنده گذاشت و این 3 -4 تا خانم مثل اینکه واقعیتی بهشون گفته شد و شروع کردند همه جا ریختن آبروی ما...هرچند هیچ غلطی هم نمی تونند بکنند و دوستایی که من دارم به واسطه ی طرز نوشتارم جلب من شدند و نه قیافه ی بی ریختم.
حال من نمی دونم چطور من شدم یه جوون هرزه که بقول این خانم پشت سر ناموس ملت موس موس می کنه و دنبال دختر ملت هست.شما اگر قیافه ی من رو ببینید و با گفتار این خانم مقایسه کنید خنده تون میگیره...من یه پسر با 30 کیلو اضافه وزن و قد 160 سانتی و صورتی که تو وبلاگم هست.(ریش من کامل در نیومده و از این حیث مثل اکبر هستم)بعد من میام با سن 17-18 سالگی ام.با وجود مصیبت عظمای کنکور انسانی و با وجود اینکه خانم های محترم 3-4 سال از من بزرگترند بیام دنبال این ها...والا خجالت داره...حیا کن ضعیفه...اگر مرد بودی و آدرس میل داشتی که الان بد چیز هایی نثارت می کردم که یک سال بعد معنی شون رو بفهمی...چون به خانواده ام هم تو وب پدرام توهین کردی.حالا برو خودت رو جمع کن.برو...
کسی که به مقام معظم رهبری فحش میده ازش بیشتر از اینم انتظار نیست ول کنین .................................................................بچه پرو حداقل اینا شرف دارن مثل تو نیستن سگ کی باشی به منو اذیت کنی کاسه لیس اسرائیل
حیا رم تو بکن بیشرف که گیردادی به دخترای مردم هرزه کثافت
در ضمن میلمو هرزه هایی مثل تو نباید ببینن
این ها رو تریپ استادیومی بخون
علیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه کریمی
علییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه کریمی
ببر سفید آسیا مهدی مهدوی کیا
او او نه نه اشتباه شد
علیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه کریمی
علیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه کریمی
آره این درسته
علیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه کریمی
حاجی سلام
چطوری اخوی
حدس می زنم تا دقیقه 70 ، 80 بازی یه 8 باری جوشن کبیر رو با صدای بلند ختم کردی
ولی معلومه مستجاب الدعوه ای

یه چیز دیگه حاجی اینجا معلومه چه خبره
این نظرات بالا در شان این وبلاگ نیست
اینجا یه محیط تخصصی و محلی برای نظرات کارشناسی هستش
نه این نظراتی که این مثلا" شیده خانوم که به هیچ وجه نمی تونم قبول کنم در جرگه دلسوزان باشه
اگر هم ادعا می کنند که هستند
این روش صحبت و حرف زدن و نظر دادن برای یک بانو و دختر مناسب نیست
مخصوصا" که ادعای ارزشی بودن رو هم دارند
بنده که قانع نمی شم با این مدل نظرات
پیشنهاد می کنم اگر ایشون در مورد مسائلی دیدگاه خاصی دارند
خیلی بهتره که یک وب لاگ برای خودشون تهیه کنند تا همه با مواضع و احوالات ایشون آشنا بشیم
وب لاگ دیگران که نباید صحنه درگیری اشخاص ثالث باشه
به شما هم پیشنهاد می کنم که نظرات رو به صورت تایید شده بزارید و اگه دیدید نظری به صلاح نیست تایید نکنید
۱۳ مهر ۸۷ ، ۰۴:۱۳ چادر خاکی
سلام اقای شیخ علی.
به پیشنهاد اقای رضا پور اومدم.
و خوشحالم که اومدم ولی باید مطالبتونو با دقت بخونم و روش فکر کنم بعد نظر بدم.
را ستی به سلامتی و میمنت اینجا هم که دعواس.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
اون اقای روشنفگر/یکم تند میرن.
پاشونو دارن میذارند تو حریم اعتقادی ما.
..............................................................
دین فروشان قلعه در باور زدند
یک به یک پشت قلم اردو زدند
با اساس دین تسامح میکنند
پای ارزشها تساهل میکنند
هدیه بر رقاصه ها واجب نبود
قدر عالم کمتر از مطرب نبود
تا که گردد فتنه و اشوب کم
جبهه ای ها باز با هم هم قسم
نایب مهدی ولی داریم و بس
شیعیان سید علی داریم و بس
..............................................................
اقای روشنفکر پشت سر مراجع تقلید صحبت کردن فشار قبر میاره.
شما چقدر مطمنید به خودتون که پشت سر بگیم مرجع تقلید نه رهبر جامعه نه پشت سر پسر فاطمه(س) حرف میزنید و توهین؟که از ما بهتر نباشه که حتما بهتر هست.
التماس دعا برادر.( ایمانتون بالاست و منظور اعتماد به نفسه)
دست مارم بگیرید هنگام عبور از صراط ( البته با دستکش)
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
جناب شیخ به ما هم سر بزنید خوشحال میشم.
و اگر قابل بدونید تبادل لینک داشته باشیم
التماس دعا.
یا علی
سلام فقط علی عبادالله الصالحین
دوست عزیز ، شما نیز مانند مرادتان آقای احمدی نژاد فقط به به گو دارید چون کلیدش دست خودتان است زیرا مخالفین مجال وجود نخواهند یافت. طبیعی است.

در چند جمله ای که بنده در مورد دستبوسی و مذمت آن نوشته بودم اگر حتی یکبار آنرا درست خوانده بودید متوجه می شدید که بنده هدفم بیش و پیش از انتقاد از مراد شما، انتقاد از آقای بنی صدر بوده و نه از آقای احمدی نژاد.

شما نه سایتتان تحمل شنیدن بیش از چنر سطر را دارد،نه خودتان بیش از چند ثانیه وقت صرف خواندن مطالب می کنید. به همین دلیل جواب شما را در زیر نظر شما نقل می کنم و با اضافه کرده مطلب شما به تکمیل موضوع دستبوسی خواهم پرداخت. اگر راضی نیستید اعلام بفرمائید تا از نقل و کپی مطلبتان در سایت خود خود داری کنم. چون سایت و قسمت نظرات شما طاقت شنیدن بیش از چند جمله تملق آمیز را ندارد بنده مطلبم را در زیر نظر شما در واصباحا.کام خواهم نوشت>
عاقبت به خیر
پاسخ:
شیخ علی سلطان:برادر من اصلاَ مطلب شما رو ندیدم!!!!!
اینجا چه خبره

ولی چقدر به به گو داری هاخنده]

به خیز... کله تو بدزد... یک لنگه کفش داره میاد

بابا وقتی اینجا دعواست منو دعوت میکنی نمیگی یک موقع بلایی سر من میاد
من هم حســــــــــــــــاس


ولی خداییش این ها همش از یک چیز نشئت میگیره که آیش رو برای بچه مسلمون گذاشتم ولی ناراحت شد و پاکش کرد
فکر کنم آقا محسن منظور من رو از اون آیه متوجه نشد ولی دستش درد نکنه که پاکش کرد(امروز صبح برام ثابت شد که هر سخن جایی و هر نکته...)
این حدیثی ک از امام صادق گذاشتی حدیث معتبری نیست پیامبر خودش سر و دست دور و وریاشو میبوسیده و میگفته ک لب دیگرانو نبوسید چون باعث فکر بد میشه بوسیدن دست رفیق خیلی کار باحالیه اولا ک محبت ب هم نوعه دوما ک ی رفیق خوب همیشه آدمو ب خدا نزدیک میکنه پس بوسیدن دستش و صورتش از بوسیدن دست ی استاد فقه خیلی بهتره مخصوصا رفیقی ک باهاش عهد اخوت بستی
برو پیگیر باش این حدیثو خیلی از مراجع قبول ندارن،،،،

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">