آدمی از قعر دوران...

وب نوشته های علیرضا ملوندی

آدمی از قعر دوران...

وب نوشته های علیرضا ملوندی

آدمی از قعر دوران...
طبقه بندی موضوعی

یوسف در چاه

دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۱۹ ق.ظ

این روزها با پخش سریال یوسف پیامبر (ع) انتقادات به آن نیز افزایش یافتهاست و هر از چند گاهی شاهد نقدهای تند و تیزی نسبت به آن هستیم در این نوشته قصد ندارم نقاط ضعف این سریال را نادیده بگیرم  و یا به دفاع از آن بپردازم چرا که حقیر نیز به آن انتقاد دارم اما سخنم مساله دیگری است که عرض می کنم.

باید اذعان کرد که این سریال ضعف هایی  دارد اما آیا این دلیل می شود که این همه به آن و کارگردانش حمله کنیم؟عرضم این است ما که مدافعان انقلابیم چرا با دستان خود به تخریب هم سنگرانمان می پردازیم؟مگر در سینمای کشور ما چند نفر مانند فرج الله سلحشور داریم که پابند به نظام باشند؟

بنده با توجه به شناختی که از سلحشور و خانواده اش دارم حاضرم شهادت بدهم که وی از وفاداران به این انقلاب است،حالا چرا باید یک وفادار به انقلاب را به خاطر برخی ضعفهای یک اثرش تخریب کنیم؟دوستان بزرگوار ما در جریان هستند که اگر سلحشور کاری نسازد (با همه نقصهایش)باید منتظر دیدن «ساعت شنی» بر صفحه تلویزیون باشیم!

آیا واقعاًً «یوسف پیامبر» از سریال مبتذل ساعت شنی هم ضعیف تر است؟چرا فریاد وا اسلاما سر داده ایم؟سلحشور با استناد به آیات و روایات (هر چند آنها را شاذ بدانیم) این اثر را ساخته است اما سریال های دیگر سیما با استناد به چه ساخته می شود؟

نهایت ثمره تخریب سلحشور(با توجه به تعریفی که مقام معظم رهبری از تخریب و انتقاد داده اند)این است که پخش این سریال متوقف و سلحشور دیگر نزدیک سینما نشود!خب چه نتتیجه ای گرفته ایم؟واضح است اگر هر چند سال یک بار اسم خدا، اسلام، امام و ... در رسانه های بصری بوسیله کارهای افرادی چون سلحشور برده میشددیگر اینگونه نخواهد بود و مفتخر می شویم که سراسر عمر خود را با آثار فاخر(!)افرادی چون کیارستمی، میلانی، جیرانی و...طی کنیم و مدام گلایه نماییم که چرا سینمای ما فاسد است؟!

خب حضرات دوستان!ما مانع اصلاح سینما می شویم ،تا سلحشور ، طالبی ، ملاقلی پور و...فیلمی ساخته اند ما فریاد برآوردیم که در فلان سکانس فلان بازیگر در حال نماز تفخیم حرف«قاف» را رعایت نکرد!!

حتماًباید افراد سالمی همچون ملاقلی پور از این دنیا بروند تا ما دست از سر آنان برداریم و به ستایششان بپردازیم و تازه بگوییم که بله!آن مرحوم چه آثار خوبی ساخت و او از سینماگران متعهد بود!!

نمی دانم چه زمانی به خود می آییم که بدانیم عرصه هنر ما مملو از فاسدانی چون محمدرضا.ش است که آنرا در قبضه خویش درآوره اند و «سلحشورها»در این میدان در حال جهادند و این را نیز باور کنیم مجاهد در صحنه نبرد را اگر خطای تاکتیکی هم مرتکب شود تیرباران نمی کنند!

۸۷/۰۶/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی رضا

نظرات  (۱۶)

۲۵ شهریور ۸۷ ، ۱۱:۳۹ مبارز( یک بچّه مسلمان)
آقا عیدت مبارک
پاسخ:
شیخ علی سلطان:همچنین عید شمام مبارک!!
درست میگی ولی حق بده که بعضی ضعف ها...
پاسخ:
شیخ علی سلطان:منم که گفتم ضعف داره تموم حرفم این بود که آقا حداقل تو این همه نقد یه ذره هم از این بنده خدا تعریف کنیم که آقا دستت درد نکنه یاد قرآن بودی اما...
۲۵ شهریور ۸۷ ، ۱۲:۱۱ مبارز( یک بچّه مسلمان)
آقا قشنک بود...
از کی تا حالا فامیل شلحشور شدی ما نمی دانستیم....
راستی کی ما برای اثبات ولایت فقیه فقط از این آیه سوره نسا استفاده کردیم؟
پاسخ:
اونم نمی دونم علامه فریب خورده بهتر می دونن!!
وستان بزرگوار ما در جریان هستند که اگر سلحشور کاری نسازد (با همه نقصهایش)باید منتظر دیدن «ساعت شنی» بر صفحه تلویزیون باشیم!

حتماًباید افراد سالمی همچون ملاقلی پور از این دنیا بروند تا ما دست از سر آنان برداریم و به ستایششان بپردازیم

عالی بود با دو موضوع بالا شدیدا موافقم
راستی دو تا تشکر یکی به خاطر اومدنت
یکی به خاطر نظرت
یکی هم به خاطر خبر دادنت
خوب شد سه تا
پاسخ:
شیخ علی سلطان:چاکریم!!
۲۵ شهریور ۸۷ ، ۱۲:۵۸ رضا-فریب خورده-
با سلام...
پس ما هم شدیم مغلطه کار و انجمنی...
تقصیر خودت که نیست...پرسپولیسی هستی دیگه...کاریش نمیشه کرد.
۲۵ شهریور ۸۷ ، ۱۳:۱۹ دولت اسلامی
نماز و روزه هاتون مقبول درگاه خداوند ...

منطق خوبی دارید ... آیا اون سریال رمضانی عطاران بدتره یا یوسف ؟

" بعد جنگ دولت هایی بر سر کار آمدند که یکی با شعار سازندگی و دیگری با شعار آزادی ، چنان به کارهای روزانه و مسائل آلوده سیاسی و اقتصادی زمان خود مشغول شدند که به کلی ، کشور و مردم را از یاد برده و فقط روزگار خوش خود را گذراندند ! حال که دولتی پیدا شده که به حق و از نگاه همه ، پرکار و فعال بوده و زندگی شخصی و معمولی خود را رها ساخته و در فکر آبادانی کشور است ، پس این چه دشمنی کوته بینانه ای است که با دولت دارند ؟! در زمان دولت سازندگی مگر تورم به 40 درصد نرسید ؟! رسید اما به خاطر فضای بسته آن روز در بیان دیدگاه های شخصی و حزبی ، کسی اعتراض چندانی نتوانست بکند ! "

قسمتی از مطلب " گرانی ، چرا و چگونه " در وبلاگ انسان کامل
منتظر حضر سبزتان هستیم ...
یا علی
۲۵ شهریور ۸۷ ، ۱۳:۳۷ رضا-فریب خورده-
دِ ..می گم دوهزاری تون کجه همینه.یعنی هرکی استقلالی نبوده همین طور بوده.شما 3 بار گفتی بنده مغلطه کردم...
استقرایی هم بخواهی حساب کنی یعنی ما مغلطه کاریم.
۲۵ شهریور ۸۷ ، ۱۵:۰۴ رضا-فریب خورده-
کدوم آیه ام غلط بود...؟
سلام
متن جالبی بود .نمی دونستم به سریال یوسف پیامبر هم ایراد وارد شده . حالا ما که متوجه چیز خاصی نشدیم. ایراد تاکتیکی است یا دینی؟
ولی جواب خوبی دادید واقعا اگر چنین فیلم سازانی هم کنار بروند دیگر چیزی از اسلام حداقل در رسانه باقی نمی ماند.
راستی عیدتان هم مبارک باد.
اگر تونستید سری هم به ما بزنید.
پاسخ:
عید شما هم مبارک
۲۵ شهریور ۸۷ ، ۱۷:۳۶ رضا-فریب خورده-
متشکر...اصلاح شد...
راستی...یه سوال...شما که علوم قرآنی خوندی...درست؟
زیر ابرو برداشتن یوسف در کودکی دیدی؟اگه تو درسهاتون دیدی حتما من رو در جریان بگذاری هااااا
پاسخ:
شیخ علی سلطان:ببین میگم مغلطه میکنی نگو نه!منم که گفتم به این فیلم انتقاد دارم که یکیشم همینه اما حرفم چیز دیگه ای بود که اصلاَبه درد تو نمی خوره!!!!
نماز روزه شما قبول حق
خیلی عالی
استفاده کردم ، موفق باشید ...........



حراج سریال های جذاب کره ای ارزان تر از همه جا


سریال 81 قسمتی جومانگ با کیفیت عالی به قیمت 5500 تومان خرید پستی

سریال 55 قسمتی سودانگ با کیفیت عالی به قیمت 4500 تومان خرید پستی

سریال 24 قسمتی رقاص هوانگ با کیفیت عالی به قیمت 3500 تومان خرید پستی

سریال 51 قسمتی امپراطور دریا با کیفیت عالی به قیمت 4000 تومان خرید پستی

سریال 54 قسمتی جواهری در قصر با کیفیت عالی به قیمت 3000 تومان خرید پستی

کارتون 40 قسمتی بابا لنگ دراز با کیفیت عالی به قیمت 2000 تومان خرید پستی

فیلم بابا لنگ دراز با کیفیت عالی به قیمت 1700 تومان خرید پستی



...........................فروشگاه اینترنتی پستی بازارصفا...............................
۲۶ شهریور ۸۷ ، ۰۸:۰۳ مبارز( یک بچّه مسلمان)
http://www.elaw.ir/campaign/
کمپین علیه شیرین عبادی
دیدی؟
شیخ علی راست میگی آخه آدمای بد رو که همه میشناسنش میگن ول کن بابا تعطیله لکن از بزرگانی چون سلحشور دقت نظر بیشتری متوقع هست لکن بعضی افراد دلسوز هنوز آداب انتقاد سازنده رو ندارن . لکن دم هردوشون چه سازنده فیلم و چه اون آدمای دلسوز گرم . ان شاء الله یاد بگیرن با هم بسازن تا بعضیها بول نگیرن .
سلام...این ضعف سریال نیست که سبب این صحبت ها می شود بلکه رعایت نکردن موازین اسلامی و شرعی است . در حالی که فیلمنامه خوبی دارد اما از لحاظ شرعی بسیار دچار ضعف است و قابلیت تایید ندارد از بزرگترین اشکالات این سریال 1 -داشتن موسیقی متن است 2- آرایش غلیظ بازیگر نقش زلیخا که این دو اشکال بزرگ سبب شده تماشاگران این سریال ناخواسته مرتکب دو گناه کبیره به علت رعایت نکردم موازین و احکام اسلامی بشوند.......1- استماع غنا و موسیقی 2- نگاه به زن نا محرم آن هم با آرایش غلیظ .....نا گفته نماند این تنها دو ایراد آشکار این سریال بود که بیان شد و رفع این نواقص به وسیله مشورت با کارشناسان دینی مجرب و متعهد قابل حل بوده اما پیداست که کارگردان تعهد دینی در خود احساس نکرده که به رفع اینگونه نواقص آشکار منتهی بشود .....
پاسخ:
شیخ علی سلطان:در باب موسیقی که بحثی ندارم چون خودمون می دونیم که موسیقی چه بحث طولانی و بی سر وتهیه اما درباره 2 باهات موافقم اما بازم حرفم چیز دیگست...
کاملا با شما موافقم
دوستان باید نسبت به این آُار نقد ی اگر دارند ابراز کنند اما باید به نحوی عمل کنند که انگیزه این نوع کارگردانان در جهت تولید این گونه آثار با کیفیت بیشتر شود و آقای سلحشور با آثار قبلی خود مانند مردان آنجلس و .. نشان داده که می تواند و این اثر نیز نقاط قوت بسیاری دارد و نسبت به بقیه تولیدات صدا و سیما چند پله بالاتر است.
کاملا با شما موافقم
به نظر من باید نقد کرد ولی اجازه نداریم کسی رو خورد کنیم
روی هم رفته سریال بدی نیست
اصلا به نظر من هممو داریم مشتاقانه هر هفته بدون حتا 1 چشم زدن تا اخر سریال رو میبینیم
بعد خورد کردن هامون رو شروع می کنیم
اگه راست میگیم چرا خودمون بهترش رو نمی سازیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">